Tuesday, November 13, 2007

Banke Online - Internet Banke

Za sada su moja iskustva sa internet/online bankama bila vise nego pozitivna.
Internet banke su banke koje nemaju rasprostranjena predstavnistva kao tradicionalne banke (tzv. “brick and mortar banks”), i vecinu svojih transakcija obavljaju preko interneta. To im omogucava da smanje troskove poslovanja, i da ponude znatno vecu kamatnu stopu na ulozeni novac nego tradicionalne banke.
Npr. kamata na stednju je kod tradicionalne banke je 1.85% (Citizensbank). MMA i CD kamata je oko 3%. Kod internet banki je godisnja kamata za sve ove tri kategorije preko 5%.
Internet banke su takodje “FDIC Insured”, sto znaci da ako banka bankrotira, vas ulog je osiguran kod drzave (maksimum je $100,000 po osobi). Tako da je rizik da izgubite svoj novac isti kao i kod tradicionalne banke (skoro pa nikakav).
Odlican izvor informacija u vezi kamatnih stopa se moze naci na http://www.bankrate.com/ . Idite na CD&Investments sekciju, i mozete da izvrsite pretragu po raznoraznim kriterijumima.
Prvo sam imao sam CD kod http://www.indymacbank.com/ dugo vremena. Sediste ove banke je u Kaliforniji. Racun sam otvorio na njihovom web sajtu, i trebalo mi je 10ak minuta da popunim aplikaciju. Bio sam veoma zadovoljan njihovom uslugom, medjutim po isteku ugovora, odlucio sam da ulozim novac u Money Market Account, posto je likvidniji, a i rata je bila malo bolja. Nisam imao problema da zatvorim CD kod IndyMac Banke. Sve sto je trebalo da uradim je da im faksiram pismeni zahtjev za zatvaranje racuna. Poslali su mi certifikovani cek, koji je stigao postom za 3-4 dana.
Za MMA sam izabrao http://www.amtrust.com/ banku. Sediste ove banke je u Ohaju. Otvaranje racuna sam uradio online, i ne treba mnogo vremena. Bilo im je potrebno nekoliko dana da potvrde moje licne informacije, i onda su automatski prebacili novac sa mog cekovnog racuna na njihov MMA. Kamatu isplacuju jednom mesecno. Moja godisnja kamata kod njih je trenutno 5.35%. Status vaseg MMA mozete proveriti online 24/7. Takodje, ako vam zatreba novac sa racuna, mozete ga veoma lako prebaciti nazad na vas cekovni racun, takodje online i za 2-3 dana, novac ce leci na vas cekovni racun. Otvaranje racuna, prebacivanje para je potpuno besplatno.
Naravno, I dalje treba drzati nesto para na cekovnom racunu, u slucaju za hitne slucajeve i placanje racuna.

No comments: